Vem kontaktar jag om jag behöver hjälp?
Kontakta vår Helpdesk för Global Research Gateway Helpdesk
Vad är Global Research Gateway?
Det är en samlad plats och ditt ”fönster” till CBREs research, analyser och rapporter. Här finner du även länkar till webbsidor med research från hela världen med fokus på fastighetsbranschen. Du kan söka efter de analyser och rapporter om som finns tillgängliga publikt.
 
  

Registrering

 

Varför måste jag registrera mig för att ta del av CBREs information och vad är fördelarna?
Genom att efterfråga registrering kan vi hjälpa dig ännu bättre och erbjuda ytterligare information om fastighetsmarknaden. 
Vi vill gärna ha möjlighet att spåra användningen av vårt material, vilket låter oss utvärdera vilka publikationer som du läser mest. Registreringen syftar också till att skydda vår kunskap. Genom att förstå dina preferenser och intressen kan vi anpassa vårt arbete och prioriteringar efter de ämnen och resultat som är mest värdefulla för dig. 

När du registrerat dig kan du antingen ladda ner CBREs research direkt eller titta på den vid upprepade besök på portalen. Det möjliggörs genom användning av cookies*.

En ytterligare fördel med registrering är att du kan spara sökkriterier och emailaviseringar. Vid registrering får du ett konto på Global Research Gateway och en sektion på MyGateway. Du ser en lista över ”mina rapporter” och du ser de sökresultat du föredrar.
 
Kan jag få access till Global Research Gateway utan att registrera mig?
Vi ber att alla användare registrerar sig för att få tillgång till vår research, analyser och rapporter.
Du som är CBRE-kund kan få mejl med research-material skickade till dig. Bifogat material i mail kan öppnas och laddas ner utan att du först behöver registrera dig eller logga in. Du får tillgång till materialet under en begränsad tid. Dessa tidsbegränsningar varierar, beroende på typen av material.
 
 

Har du problem att läsa rapporterna?

 

Popup-blockering
Den vanligaste anledningen till att vår research, marknadsrapporter och insikter inte kan öppnas är att din webbläsare har en popup-blockerare aktiverad. Det är en standardinställning och vi rekommenderar därför att du kontrollerar inställningarna i din webbläsare. Vårt material i pdf-format öppnas alltid i ett nytt fönster i din webbläsare.
Läs mer på länkarna nedan:
 
- Safari 
 
Cookies
Om du har ett CBRE Gateway-konto men måste logga in varje gång du klickar på en av våra rapporter är det för att inställningarna i din webbläsare inte tillåter cookies.

Syftet med cookies är att komma ihåg vem du är så att du slipper logga in på ditt konto varje gång. Cookies lagrar ingen personlig information utöver dina inloggningsuppgifter. 
Vi rekommenderar att du kontrollerar inställningarna i din webbläsare. 
Läs mer på länkarna nedan:
 
 
Läs mer om CBREs cookie-policy.
 
För mer hjälp, vänligen kontakta GatewaySupport@cbre.com. 
En av våra experter hjälper dig gärna att lösa problemet.
 
 

Hantera mitt konto

 

Hur ställer jag in mina emailaviseringar?
När du har registrerat dig så kommer du att se en kolumn bland dina sökresultat där det står ”Set Email Alerts” (kolumnen längst till vänster). Ställ in en emailavisering för rapport från CBRE:
 
- Markera rutan ”Set Email Alerts” för den rapport du vill bli påmind om
- Klicka på ”Save Email Alerts”
- En popup-ruta med texten ”Email Alerts saved successfully” kommer att visas
- Dina aviseringar är nu inställda
 
Hur ofta kommer jag att få mina emailaviseringar?
Emailaviseringar kommer att skickas en gång i veckan och det innehåller de rapporter från CBRE som du valt att få. Observera att rapporternas utgivningsdatum kan variera samt hur ofta de publiceras. Hur ofta rapporterna publiceras ser du i ”Frequency column” i sökresultaten. 
 
Hur ändrar jag mina emailaviseringar?
Du kan ändra dina emailaviseringar i MyGateway-delen på ditt konto. Den sista kolumnen ”Manage MyGateway”-delen heter ”View”. Där kan du se och ändra de sökkriterier du har valt för en emailavisering. Klicka på ”Email Alert” i ”Expanded Search”. Genom att klicka på ”View link” ser du dina valda kriterier och där kan du även ändra kriterierna.

Observera att även om emailaviseringar kan ställas in via snabbsök – ”Quick Search” - så finns det en risk för att emailaviseringar som ställts in där inte kan visas eller ändras från MyGateway. Den funktionen är endast tillgänglig för de emailaviseringar som har ställts in via skärmen för ”Expanded Search”.
 
Hur många emailaviseringar jag kan ställa in?
Du kan ställa hur många du vill.
 
Hur kan jag ändra eller ta bort mina emailaviseringar?
Du kan när som helst ändra eller ta bort dina emailaviseringar på MyGateway delen på ditt konto.
 
- Markera rutan ”Remove from Email Subscriptions”, bredvid den rapport du vill ta bort
- Klicka på ”Save Changes”
- Emailaviseringen har avaktiverats
 
Hur ändrar jag mina inställningar?
Du kan när som helst ändra dina uppgifter på ditt konto genom att gå till ”Manage My Details”, på ”MyGateway”. 
 
Hur ändrar jag min emailadress?
Din emailadress används som ditt användarnamn. Om du vill byta emailadress, behöver du registrera ett nytt konto.
 
Vad ska jag göra om jag har glömt mitt lösenord eller vill återställa det?
Använd länken för Bortglömt/återställ lösenord: Forgotten/Reset Password.Om du behöver hjälp får du gärna kontakta Global Research Gateway Helpdesk, så hjälper vi dig.
 
Varför använder vi cookies?
Vi använder cookies när du besöker vår hemsida för att komma ihåg vem du är, så att du inte behöver logga in igen varje gång du besöker ditt konto. Cookies sparar inte personlig information om dig utöver dina inloggningsuppgifter.
 
Läs mer om CBRE's cookie policy
 
 

Sökhjälp

 

Hur hittar jag CBRE:s Research Gateway?
CBREs Global Research Gateway har en kraftfull sökmotor som har specialbyggts för att ge exakta sökresultat. Det finns en Snabbsök – ”Quick Search” som du kan använda för att skriva in valfri text och söka efter nyckelord - ”keywords”, platser - ”places” eller sektor - ”sector”.

Du kan också begränsa sökningen till vissa sektorer genom att klicka i en av ”Limit to boxes”, som ligger under Snabbsöksrutan – ” Quick Search box”.

Utökad sökning – ” Expanded Search” – ger dig möjlighet att göra en detaljerad sökning genom att kombinera område med platser, sektorer och nyckelord. Från sökningar med regional och global helhetstäckning såväl som speciella regioner, länder och marknader. 

Heltäckande rapporter kan hämtas genom att klicka i lämplig ruta för ”Global and Pan Regional Coverage” intill kartan i ”Expanded Search”. Om du klickar i en av dessa rutor kommer de alternativ du valt att synas i rutan: ” Select Pan-Region/Country”. 
 
Kan jag få hjälp med söktips?
Använd de gröna ”?” ikonerna bredvid ” Search screens”. De ger dig söktips.
 
Vad är "About Real Estate outputs”?
”About Real Estate articles” - fastighetsartiklar - är rapporter som kommer varje vecka. Du ser vilka de är på hemsidan Global Research Gateway. Rapporterna är ett av många vi på CBRE delar med oss av insikter om de senaste fastighetstrenderna.

Hur fungerar nyckelorden?
Nyckelord - ”Keywords” - visas automatiskt som förslag i snabbsök – ”Quick Search” och finns också listade i den utökade sökningen – ”Expanded Search.” De är beroende av dina val av region, marknad och land och förslagen är i relation till dessa. 
 
Hur sparar jag mina sökningar? ”Saved Searches”
- Genom att använda ”Expanded Search” – utökad sökning – och välja de kriterier du vill söka på
- Klicka sen på ”Save Search” – spara sökning
- I popup-rutan på ”Saved Searches” – sparade sökningar – anger du ett valfritt namn för din sparade sökning
- Klicka på ”Save Search” – spara sökning
- Sökningen sparas och läggs till i listan över dina ”Saved Searches” – sparade sökningar
- Klicka på namnen för dina ”Saved Searches” – sparade sökningar –
för att få fram listan med sökresultat
- För att radera klickar du på ” Delete link” - radera länk till höger om dina sparade sökningar
 

Filmer

Hur tittar jag på filmer?
Genom att klicka på en filmtitel, via sökresultatet eller via en länk på sidan, spelas filmen upp i ett popup-fönster. Observera att om du inte är inloggad så kommer du att uppmanas att logga in. Säkerställ att din webbläsare inte är inställd för att blockera popup-fönster. Om du är osäker på hur du stänger av popup-blockering i din webbläsare kan du kontakta vår Global Research Gateway Helpdesk.
 

Hjälp

 

Vem kan jag kontakta för att få hjälp?
Kontakta gärna vår Global Research Gateway Helpdesk